اردیبهشت 1388 - مهدویت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهدویت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» مهدى در قرآن

مهدى در قرآن

مهدویت ـ کلیات

بدون شک تمامى انبیاى عظام و رسولان گرامى، امت هاى خویش را به عاقبت خوش و سرانجام پاکیزه و خرم خبر داده اند.

آنان از سوى خداوند وعده فرموده اند که روزگار آدمیان به سعادت و رفاه و خوشى و راحتى ختم خواهد شد و دوران ظلم و ستم به آخر خواهد رسید. در آن هنگام انسان هاى محروم حقوق خویش را باز خواهند ستاند، از چنگال فقر و محرومیت و رنج رهایى خواهند یافت، و پس از آن که محکوم و رهرو بوده اند به رهبرى و زمامدارى رسند، و به فضل و عنایت الهى در زمین سرورى یابند. کتاب هاى آسمانى آکنده از این بشارت است. و البته در تعیین مصداق آن مصلح، عبارت ها مختلف و الفاظ متفاوت است.

قرآن مجید نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه اى داشته و اراده و خواست خداوند متعال را بر این مى داند که دوران کومت شیطان به پایان رسد و بساط پیروان او برچیده شود و حتما تمام بندگان صالح خداوند در همه جاى زمین به حکومت رسند و سراسر گیتى به آنان سپرده شود تا قوانین اسلام به طور کامل و همه جانبه تطبیق و اجرا و سعادت افراد بشر تضمین و تامین گردد و هدف نهایى از زندگى تحقق پذیرد.

البته تطبیق این آیات نورانى بر وجود مقدس مهدى علیه السلام و حکومت جهانى آن حضرت تنها از راه روایات رسول گرامى اسلام صلى الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام امکان پذیر است وهمچون بسیارى از موضوعات دیگر بدون استفاده از این بیانات نورانى، آیات قرآن خاموش و ساکتند.

بیش از یکصد و بیست آیه از آیات قرآن به مساله مهدویت تفسیر شده است که در اینجا به برخى از آن ها اشاره مى کنیم:

1 - « الم ذلک الکتاب لا ریب فیه هدى للمتقین× الذین یؤمنون بالغیب و ...»

امام صادق علیه السلام در ذیل این آیه فرمودند: «متقیان شیعیان على علیه السلام هستند و غیب همان حجت غائب است ».

2 - «و ذکرهم بایام الله ».از امام باقر علیه السلام روایت است که فرمود: «ایام الله عز و جل ثلاثة: یوم یقوم القائم علیه السلام و یوم الکرة و یوم القیامة

روزهاى خدا سه تا ست: روزى که قائم علیه السلام قیام خواهد کرد، و روز رجعت و روز قیامت ».

3 - «قال رب فانظرنى الى یوم یبعثون قال فانک من المنظرین الى یوم الوقت المعلوم ».

از امام صادق علیه السلام درباره این آیه و وقت معلوم سؤال شد. آن حضرت در جواب فرمودند:

«وقت معلوم روز قیام قائم آل محمد است. هرگاه خداوند او را برانگیزد در مسجد کوفه ابلیس مى آید در حالى که بر زانوهایش راه مى رود و مى گوید: اى واى از این روزگار، آن گاه با پیشانیش گرفته شده، گردنش زده مى شود، آن هنگام روز وقت معلوم است که مدت او به پایان مى رسد».

4 - «و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا فلا یسرف فى القتل انه کان منصورا»;

«و هر آنکه مظلوم کشته شود پس البته که ما براى ولى او حکومت و تسلط دادیم، پس مبادا در کشتن اسراف کند که او منصور است.»

وقتى از امام صادق علیه السلام درباره این آیه سؤال شد، آن حضرت در جواب فرمودند:

«آن قائم آل محمد صلى الله علیه و آله است که خروج مى کند و به انتقام خون حسین علیه السلام دشمنان را مى کشد. پس چنانچه اهل زمین را به قتل رساند مسرف نخواهد بود.»

5 - «و قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا»;

«و بگو که حق آمد و باطل نابود شد که همانا باطل محو شدنى و سزاوار نابودى است.»

امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه شریفه فرمودند: «اذا قام القائم علیه السلام ذهب دولة الباطل هرگاه قائم علیه السلام بپا خیزد، دولت باطل از بین مى رود [و زایل مى گردد].»

6 - «و لقد کتبنا فى الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادى الصالحون »

«و به راستى که ما پس از نوشتن در ذکر [تمام کتب آسمانى یا تورات ]در زبور نیز نگاشتیم که البته بندگان صالح من زمین را به ارث خواهند برد.»

على بن ابراهیم در تفسیرش که منسوب به امام صادق علیه السلام است در معنى این آیه گوید: «فرموده، تمام کتاب ها [ى آسمانى] ذکر [خداوند] است، البته بندگان صالح من زمین را به ارث خواهند برد × فرمود: حضرت قائم علیه السلام و اصحاب اویند.»

7 - «و عدالله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنهم فى الارض ...»

«خداوند به کسانى از شما که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند وعده فرموده که آن ها را [در ظهور امام قائم علیه السلام ]در زمین خلافت دهد ... .»

امام صادق علیه السلام درمعناى این آیه شریفه مى فرماید: «درباره حضرت قائم علیه السلام و اصحاب او نازل گشت.»

8 - «امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء و یجعلکم خلفاء الارض »

«آیا آن کیست که دعاى مضطر را هنگامى که او را مى خواند به اجابت مى رساند و رنج و غم را برطرف مى سازد و شما را جانشینان زمین قرار مى دهد؟»

از امام باقر علیه السلام یا امام صادق علیه السلام درباره این آیه نقل شده است که فرمودند: «این آیه درباره قائم از آل محمد صلى الله علیه و آله نازل شده، هرگاه که خروج کند معمم مى شود و در کنار مقام نماز گذارد و به درگاه پروردگارش تضرع نماید، پس هیچ پرچمى از او رد نشود.»

9 - «و نرید ان نمن على الذین استضعفوا فى الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین »

«و ما اراده کردیم بر آنان که در زمین مستضعف شدند منت گذاریم و آنان را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم.»

روایات در مورد اینکه این آیه درباره امامان از آل محمد صلى الله علیه و آله نازل شده بسیار است که در کتاب «البرهان » یاد گردیده است.

10 - «اعلموا ان الله یحى الارض بعد موتها»;

«بدانید که البته خداوند زمین را پس از مردن آن زنده خواهد کرد.»

از امام باقر علیه السلام درباره این آیه نقل شده است که فرمود: « خداوند عز و جل زمین را به وسیله حضرت قائم علیه السلام زنده مى کند، پس از مردن آن.»

براى رعایت اختصار بقیه آیات را تنها با ذکر شماره و منبع استناد به پایان مى بریم.

11 - بقره/ 148: «فاستبقوا الخیرات ...»

12 - بقره/ 155: «ولنبلونکم بشى ء من ...»

13 - آل عمران/ 83: «و له اسلم من فى السموات ...»

14 - آل عمران/ 200: «یا ایها الذین آمنوا اصبروا و ...»

15 - نساء/ 47: «یا ایها الذین اوتوا الکتاب ...»

16 - نساء/ 59: «یا ایها الذین آمنوا اطیعوالله و ...»

17 - نساء/ 69: «و من یطع الله و الرسول فاولئک ...»

18 - نساء/ 77: «الم تر الى الذین ...»

19 - نساء/ 159: «و ان من اهل الکتاب ...»

20 - مائده/ 14: «و من الذین قالوا انا نصارى ...»

21 - انعام/ 44: «فلما نسوا ما ذکروا به فتحنا ...»

22 - انعام/ 158: «هل ینظرون الا ان تاتیهم ...»

23 - اعراف/ 53: «هل ینظرون الا تاویله یوم ...»

24 - اعراف/ 157: «الذین یتبعون الرسول ...»

25 - اعراف/ 159: «و من قوم موسى ...»

26 - انفال/ 33: «و قاتلوهم حتى لا تکون فتنة و ...»

27 - توبه/ 33: «هو الذى ارسل رسوله بالهدى و ...»

28 - یونس/ 20: «و یقولون لولا انزل علیه آیة ...»

29 - طه/ 135: «فستعلمون من اصحاب الصراط ...»

30 - انبیاء/ 11 تا 15: «و کم قصمنا من قریة ...»

البته آیات مربوط به امام زمان علیه السلام چندین برابر این مقدار است که خواننده محترم را براى مطالعه بیشتر به مطالعه کتاب هاى ذیل توصیه مى کنیم:

1 - سیماى حضرت مهدى علیه السلام در قرآن، سید هاشم حسینى بحرانى، ترجمه سید مهدى حائرى قزوینى

2 - امام مهدى از دیدگاه قرآن و عترت، على دوانى

3 - مهدى در قرآن، رضا فیروز

4 - المهدى فى القرآن، سید صادق الحسینى الشیرازى

منبع: تبیان



نوشته های دیگران () نویسنده متن فوق: » حسن زارع ( پنج شنبه 88/2/10 :: ساعت 8:0 صبح )
»» رویکرد مسیحیت و غرب به معنویت و مهدویت

رویکرد مسیحیت و غرب به معنویت و مهدویت

سید احمدرضا یکانی‏فرد گویا غرب هم از راهى که‏رفته خودپشیمان شده وقصد بازگشت دارد و دراین بازگشت و رویکرد،معنویت و در راس آن‏منجى‏گرایى را به عنوان‏یک وسیله تنبیه، تذکر وتزکیه به کار گرفته است.

همان‏طور که مى‏دانیم مساله‏مهدویت در بین تمامى ادیان، مذاهب‏و ملل و نحل به گونه‏اى مطرح گردیده‏و شاید تنها اعتقاد و باورى باشد که‏تمامى مذاهب و ادیان متفقا آن راباور دارند و هر یک با تلقى خاصى ازمنجى‏آخرالزمان نام شخص خاصى‏را ذکر مى‏کنند; یهودیان معتقد به‏ظهور «ماشیح‏» هستند ، مسیحیان‏معتقد به بازگشت و رجعت‏«عیسى‏علیه السلام‏» هستند، زرتشتیان آمدن‏«سوشیانس‏» را انتظار مى‏کشند وبوداییان چشم به راه بازگشت‏«بوداى پنجم‏» هستند و حتى پیروان‏مذاهبى چون سیک، هندو برهما نیزمنجى خاصى در اعتقادات خوددارند. اما شاید در هیچ دینى به اندازه‏اسلام و آن هم در قرآن از آمدن‏منجى‏آخرالزمان و به اعتقاد مامسلمانان مهدى موعود علیه السلام صحبت‏به میان نیامده باشد. قرآن مهدویت وحکومت صالحان بر روى زمین را درآیات چندى مورد تاکید قرار داده ومى‏فرماید:

«ولقد کتبنا فى‏الزبور من بعدالذکران الارض یرثها عبادى‏الصالحون‏» (1) «قال موسى لقومه استعینوابالله‏واصبروا ان‏الارض‏لله یورثها من‏یشاء من عباده‏والعاقبة للمتقین‏» (2) «ونریدان نمن على الذین استضعفوافى‏الارض‏ونجعلهم‏ائمة‏ونجعلهم‏الوارثین ] ونمکن لهم فى‏الارض‏ونرى فرعون و هامان و جنودهما منهم‏ماکانوا یحذرون‏» (3) «هوالذى ارسل رسوله بالهدى ودین‏الحق لیظهره على‏الدین کله ولوکره‏المشرکون‏» (4) «اذا جاء نصرالله والفتح ] ورایت‏الناس‏یدخلون فى‏دین‏الله‏افواجا] فسبح بحمد ربک و استغفره‏انه کان توابا» (5) این آیات و تعداد بسیار زیادى ازآیات، روایات و احادیثى که در این‏مورد (ظهور حضرت مهدى صلى الله علیه وآله وسلم)در قرآن و کتب اسلامى وجود داردمساله ظهور منجى آخرالزمان را درادیان دیگر در مقایسه با اسلام حداقل‏در بین ما مسلمانان کمرنگ نموده‏است تا جایى که گاهى اوقات‏فراموش مى‏کنیم که ادیان دیگر نیز به‏آن معتقدند. شاید چنین تصورى‏بیشتر از آنجا نشات گرفته باشد که‏ما خود را در مقابل دنیایى احساس‏مى‏کنیم که آن را دنیاى غرب مى‏نامیم‏و غربیان عموما بیش از آنچه درمسائل معنوى و الهى پیشقدم باشنددر مسائل مادى پیشقدم بوده‏اند وحتى متاسفانه چهره‏اى کاملا مادى‏را از خود ارائه کرده‏اند که براى عده‏کثیرى این تصور را به وجود آورده‏که معنویت هیچ جایگاهى در غرب‏ندارد.اما مساله این چنین هم که ازظواهر امر برمى‏آید، نیست و امروزما شاهد آن هستیم که در همین غرب‏سر تا پا مادى و غرق در مادیات وظواهر حیوانى زندگى، گرایش‏شدیدى نسبت‏به مسائل معنوى وحتى منجى گرایى آن هم با تبلیغات‏همه جانبه به چشم مى‏خورد. گویاغرب هم از راهى که رفته خودپشیمان شده و قصد بازگشت دارد ودر این بازگشت و رویکرد، معنویت ودر راس آن منجى‏گرایى را به عنوان‏یک وسیله تنبیه، تذکر و تزکیه به کارگرفته است. غربیان چون پیش از ملل‏دیگر به تکنولوژى و علوم مادى ورفاهى که در سایه این علم وتکنولوژى به دست‏آمده‏دست‏یافته‏اندو در واقع دموکراسى غربى همه چیزرا برایشان به‏ارمغان آورده به جزمعنویات; این بار گام در وادى‏معنویات گذاشته و چاره دردهاى‏غیرقابل درمان ناشى از گرایش به‏مادى را در آن مى‏جویند. امروزه اگربر نشریات و بولتنهاى مذهبى و حتى‏روزنامه‏هاى غربى نظرى بیاندازیم‏شاهد این رویکرد غرب خواهیم بود،شاید باور این مساله دشوار باشد که‏امروزه حتى ادعیه خاصى از طرف‏کلیساهاى مسیحى (کاتولیک‏ها) ودیگر فرق مسیحیت‏به شکل‏بروشورهایى چاپ و در مقیاس‏وسیع توزیع مى‏شود که در واقع‏مردم را به یک عبادت و اداى ذکردسته جمعى فرا مى‏خواند که هدف‏عمده آن تزکیه نفس و دعا براى‏بازگشت عیسى مسیح علیه السلام است.

امروزه شاهد آنیم که هر از چندى‏یکى از نشریات غربى خبرى ازمکاشفه‏اى یا الهاماتى از طرف‏حضرت مریم علیها السلام، حضرت عیسى‏مسیح علیه السلام و حتى حضرت فاطمه علیها السلام‏و به قول غربیان [ و تجلى‏آنها در مکانهایى خاص نظیر محله‏مسیحى‏نشین دمشق ، «مجوکرویه‏» (6) یوگسلاوى و یا کوههاى راکى‏آمریکا مطرح مى‏سازند که گزارش واسناد آنها تماما موجود است. وان‏شاءالله به حضور خوانندگان‏عزیز ارائه خواهد شد.

اخیرا در یکى از انتشارات دینى‏«بنیاد رایله‏» (7) تحت عنوان «نامه‏آبى‏» (8) مقاله‏اى تحت عنوان «چراکسى ما رابه خود نمى‏آورد» چاپ‏شده است و پدر روحانى «گورک‏کوسیکى‏» (9) بیانات جالب توجهى‏ابراز داشته است که به چند جمله آن‏اشاره مى‏کنیم تا نشاندهنده میزان‏توجه و رویکرد غرب باشد. وى‏مى‏گوید:

زمانى که بازگشت‏شکوهمندعیسى مسیح علیه السلام به وقوع پیوندد عده بسیارى افسوس خواهندخورد.وى در جایى دیگر از سخنان‏خود مى‏گوید: «خداوند بندگانش رامرتبا و به طرق مختلف مورد خطاب‏قرار مى‏دهد. چرا ما گوشهاى خود رابر روى صحبتهاى خداوند بسته‏ایم؟قلبهاى ما سفت و سخت‏شده است، ماباید به رحمت و بخشش خداوند وعیسى علیه السلام ایمان داشته باشیم و خودرا براى بازگشت او آماده کنیم;عیسى مسیح علیه السلام به زودى خواهدآمد، ما باید براى ظهور حضرت‏مسیح دعا کرده و نماز به پا داریم،بشر بدون بازگشت عیسى به صلح وآرامش دست نخواهد یافت.» آرى، جاى بسى امیدوارى وخرسندى است که قیامى عمومى وفراخوانى معنوى و الهى در کار است‏تا تمام جهانیان را متوجه این امربزرگ - که همان مساله آخرالزمان ومنجى الهى است - نماید; این رخدادهانشان مى‏دهد که اکثریت جهانیان براین باورند که دیگر از دست نیروهاى‏بشرى براى نجات جهان کارى‏ساخته نیست و تنها ازبین‏برنده‏جنگ، جهل، دشمنى و فساد یک رهبرالهى است که با آمدن خود نوید دیرین‏الهى را که همان حکومت صالحان ومستضعفان بر زمین است تحقق‏مى‏بخشد.

در این راستا بخش خارجى‏موعود نیز بر آنست تا از این پس‏تحت عنوان رویکرد غرب و مسیحیت‏به معنویت و مهدویت منعکس‏کننده‏بخشى از تبلیغات و رخدادهاى دنیاى‏غرب باشد.

گردانندگان موعود بسیارخرسندخواهند شد تا خوانندگانى که دراین زمینه‏ها اطلاعات و آگاهیهایى دارندما را یارى کرده و گزارشها واطلاعات هر چه بیشترى درباره‏مساله مذکور را براى استفاده و چاپ‏به دفتر مجله ارسال نمایند.

________________________________________

1. سوره انبیا(21)، آیه 105.

2. سوره اعراف(7)، آیه 128.

3. سوره قصص(28)، آیه 5.

4. سوره توبه(9)، آیه 33; سوره صف(61)،آیه 9.

5. سوره نصر(110)، آیات 3-1 6. قیام و انقلاب مهدى‏علیه السلام از دیدگاه فلسفه‏تاریخ; مطهرى، مرتضى، ص 6.

7.Medjugrje

8. The Riehle Foundation

9. Bluelgtter

10. Feorgr Kosicki

11. Blue letter; the riehle foundation;July 1994. PP.2,3.

12. The secret of happiness; love , peace,Joy and freedom; peace of christ centerPP.76.

13. Rosary for childern, florida centerfor peace, miami, florida.

قیام و انقلاب مهدى‏علیه السلام از دیدگاه فلسفه‏تاریخ,مرتضی مطهری,safhe=6

منبع: تبیان



نوشته های دیگران () نویسنده متن فوق: » حسن زارع ( یکشنبه 88/2/6 :: ساعت 8:0 صبح )
»» بن‏لادن و ادعاى مهدویت

بن‏لادن و ادعاى مهدویت

اشاره :

بر اندیشمندان به‏ویژه ساکنان شرق اسلامى پوشیده نیست که غرب استعمارى طى یکى دو قرن اخیر همواره جهت سلطه بر سرزمینهاى اسلامى سعى در فرقه‏سازى و فرسایش نیروهاى مسلمین داشته است تا با ایجاد اختلاف زمینه‏هاى بیشترى را براى سلطه خود فراهم سازد.

بولتن G2 یک سرویس خبرى به روز1 است که به صورت تخصصى به بررسى موضوعات اطلاعاتى و امنیتى مى‏پردازد و مطالب آن تنها براى مشترکین آن ارسال مى‏شود. سردبیرى این بولتن را ژوزف فره، با 25 سال سابقه فعالیت ژورنالیستى، برعهده دارد. مطلب زیر، خلاصه مقاله‏اى است با عنوان «آیا بن‏لادن همان مهدى است؟» که در تاریخ 29 مارس 2004 (9فروردین 83) در این بولتن منتشر شده است که با هم نگاهى گذرا به این مطلب مى‏اندازیم.

به گزارش بولتن G2، کارشناسان اطلاعات و امنیت ارتش ایالات متحده مشغول بررسى قطعه فیلم به دست آمده از اسامه بن لادن هستند که در آن فیلم وى در کنار صحرایى ایستاده و تابلویى که عبارت عربى «مهدى‏منتظر» بر روى آن نوشته شده است.

هیچ‏یک از افرادى که این قطعه فیلم ویدیویى را بررسى کرده‏اند در مورد معناى دقیق این عبارت مطمئن نیستند. اما احادیث ـ مجموعه‏اى از نوشته‏هاى مقدس اسلامى که مکمل قرآن هستند ـ پیشگویى کرده‏اند که چهره‏اى مسیحایى در آخرالزمان ظهور مى‏کند که مهدى نامیده مى‏شود. این مهدى به همراه عیسى مسیح، مؤمنین را به سوى نبرد و پیروزى بر کفار رهبرى خواهد کرد.

سوالى که این قطعه ویدیویى ایجاد مى‏کند این است که آیا بن لادن خود را مهدى مى‏داند؟ و یا این‏که منتظر قیام کس دیگرى است که رهبرى را در دست گیرد. به هر صورت، افزوده شدن ابعاد پیشگویى‏هاى آخرالزمانى اسلام به فضاى پر تنش جنگ بین‏المللى تروریسم ممکن است به‏طور جدى، تصمیم‏گیرى را براى استراتژیست‏هاى غربى دشوار کند.

براساس اخبار واصله منابع نظامى بولتن G2 ، برخى از بازداشت شدگان اردوگاه گوانتمانو به بازجویان گفته‏اند که به این علت به تشکیلات القاعده پیوسته‏اند، که تصور مى‏کردند، بن لادن «مهدى منتظر» است.

از سوى دیگر نیروهاى اطلاعاتى ارتش ایالات متحده مستقر در عراق گزارش کرده‏اند که برخى از تروریست‏هایى که حین ورود به عراق در مرزهاى این کشور دستگیر شده‏اند، در بازجویى‏ها اعتراف کرده‏اند که به دلیل اعتقادشان به پیشگویى‏هاى آخرالزمان اسلام، به القاعده پیوسته‏اند.

مسلمانان معتقد ـ چه سنى و چه شیعه ـ انتظار دارند که روزى مهدى براى برقرارى عدالت در جهان باز گردد. مهدى به عظمت پیامبر اسلام نیست ولى چهره و شخصیتى مسیحایى است که تمام فرق اسلامى به آن اعتقاد دارند و نقطه مشترک اعتقادات همه مسلمین است.

از اواخر سال 2001 بن لادن امضاى «اسامه بن محمد بن لادن» را به جاى امضاى همیشگى خود «اسامه بن لادن» به‏کار مى‏برد. این موضوع بسیار قابل توجهى است، زیرا به اسامه بن لادن رهبر القاعده بعدى آخرالزمانى مى‏بخشد. چرا که براساس مطالعات اسلام‏شناسان، در حدیث آمده است که مهدى در میان دیگران، با این حقیقت که نام پیامبر را به همراه دارد، متمایز است. «المهدى» در زمانى که مسلمانان در هر گوشه دنیا در مضیقه و تنگنا قرار دارند ظهور مى‏کند. او با کافران مى‏جنگد، مسلمین را متحد مى‏کند، عدالت و صلح را به جهان مى‏آورد، بر اعراف حکم‏رانى مى‏کند و زمانى که مسیح ظهور خواهد کرد، در مکه نماز مى‏گذارد.

برخى از تحلیل‏گران مسایل جهان اسلام انتظار داشتند که بن‏لادن براى مشروعیت بخشیدن به فعالیت‏هایش، خود را به عنوان «خلیفه» معرفى کند. اما با توجه به ساختار غیر منطقه‏اى، تشکیلات سازمانى القاعده، او به قدرتمندترین عنوان در اسلام، یعنى «مهدى» متوسل شده است.

مهدى و عیسى مسیح، دو شخصیت مثبت پیشگویى‏هاى آخرالزمان اسلام هستند، که در آخرالزمان ظهور مى‏کنند و با یکدیگر به نبرد با کفار و نیروهاى شیطانى مى‏روند.

براساس تحقیقات دکتر تریموتى فرنیش، خلاصه خصوصیات مهدى؛ برگرفته از منابع اسلامى به صورت زیر است:

* او از نوادگان پیامبر اسلام و از نوادگان فاطمه دختر پیامبر است.

* او همنام پیامبر است.

* پیشانى بلند و بینى برجسته دارد.

* او بسیار بخشنده و نوع‏دوست است.

* از سرزمین عربستان قیام مى‏کند و با تشویق و تحسین و هوادارى مردم، در مکه، رهبرى مسلمانان را در دست مى‏گیرد.

* او از طرف ارتشى از سوریه که بعدها در بیابان فرو مى‏روند؛ مورد تهاجم قرار مى‏گیرد.

* او زمین را از عدالت و برابرى پر مى‏کند.

* او مدت 5، 7 و یا 9 سال با همراهى عیسى مسیح حکومت مى‏کند و پس ازآن، بعد از مدت نامعلومى قیامت فرا مى‏رسد.

حال باید دید اگر بن‏لادن یا یکى دیگر از رهبران مسلمین، خود را مهدى بنامد، آیا این موضوع تغییرى در سیاست‏هاى استراتژیست‏هاى ایالات متحده ایجاد خواهد کرد؟

فرنیش مى‏نویسد: اگر این ادعا براى جهان اسلام قابل قبول باشد، ایالات متحده دیگر نمى‏تواند ادعا کند که تنها با تروریسم مى‏جنگد و در اصل جنگ بر علیه تروریسم به یک جنگ بین‏المللى مذهبى بدل مى‏شود.

پى‏نوشت:

1. On Line

منبع: تبیان

 



نوشته های دیگران () نویسنده متن فوق: » حسن زارع ( چهارشنبه 88/2/2 :: ساعت 8:0 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آشنایی اجمالی با امام زمان(عج)
آشنایی اجمالی با امام زمان(عج)
محتوای فیلم موهن علیه پیامبر چیست؟
انصار و یاران منجی موعود
نگاهی گذرا به برخی ویژگیهای دوران پس از ظهور
نشانههای حتمی خیلی وقت است که اتفاق افتاده!
رهیافتی به فلسفة قیام حسینی و پیوند آن با انقلاب مهدوی
از انتظار تا اجتهاد
آینده منتظر
انتظار و سازندگی اجتماعی
[عناوین آرشیوشده]

قالب وبلاگ


>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 29
>> مجموع بازدیدها: 418308

» درباره من

مهدویت

» پیوندهای روزانه

پایه نگهدارنده موبایل
درسهای از قران [1]
سحا مارکت [1]
گنجینه ابزار طراحی اسلامی و مذهبی [3]
کانون مهدویت دانشکده اصول دین دزفول [43]
ائمه اطهارسلام الله علیها [4]
یا غیاث المستغیثین [12]
قرآن معجزه ای جاوید و درسهای از قرآن [15]
کاملترین بانک طرح توجیهی و اقتصادی [2]
شغل, استخدام, کاریابی [19]
جنبش وبلاگی حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار [7]
جنبش وبلاگی حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار [6]
اولوالالباب ( صاحبان خرد ناب ) [4]
ترتیل صوتی کل قرآن با صدای استاد منشاوی [18]
مرکز توسعه وبلاگهای دینی خراسان جنوبی [8]
[آرشیو(15)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انتظار خورشید[2] . زمینه‌سازی برای ظهور؛ آرمان انقلاب اسلامی[2] . آشنایی اجمالی با امام زمان(عج)[2] . خانه مهدى (عج) کجاست؟[2] . راه امام خمینی (رحمه الله) طریق نجات از ظلمات آخر الزمانی[2] . رهیافتی به فلسفة قیام حسینی و پیوند آن با انقلاب مهدوی . آسیب شناسى مهدویت . خانه مهدى (عج) کجاست؟ 2 . خبرگزاری فارس . دوازدهمین پیشوای معصوم . آغاز عصر غیبت . آیا جهان، آینده ای هم دارد؟ . آینده منتظر . آینده و جهانی شدن در جامعه مهدوی . از انتظار تا اجتهاد . اصول جامعه مهدوی . امام مهدی(ع) مظهر کمال علم و دانش بیست و هفت حرف (بیست و هفت . امام مهدى(عج) پیام‏آور عدالت . سازندگی اجتماعی . شعری برای مسلمانان میانمار که مظلومانه کشته می‌شوند . صدقه برای وجود مقدس ولی‌عصر(ع) . صلوات و دعا برای فرج آل محمد (ص) . ضرورت طرح مباحث مهدویّت . ضرورت طرح مباحث مهدویّت2 . علیه پیامبر . فرج بعد از شدت . فرهنگ انتظار . فیلم موهن علیه پیامبر . فیلمسازان آمریکایی مهدویت را نشانه گرفته اند . مبارزه با نسل کشی در میانمار . محتوای فیلم موهن . محتوای فیلم موهن علیه پیامبر چیست . معجزه اراده ها در تحقق ظهور . مهدویت . مهدویت در کلام امام محمد باقر علیه السلام بیشترین روایات و اخب . مهدویت و فرقه هاى انحرافى . مهدویت و فرقه هاى انحرافى 2 . نشانه‌های حتمی خیلی وقت است که اتفاق افتاده! . نگاهی گذرا به برخی ویژگی‌های دوران پس از ظهور . واکنش حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه به کشتار مسلمانان در میانمار . وجود امام مهدى علیه السلام از دیدگاه عقل امام مهدی (ع) . ولایت امام مهدى علیه السلام امام مهدی (ع) . ویژگیهاى تبلیغى قرآن درباره موعود آخرالزمان . کارکردهای انتظار برای فرد منتظر . کرامات امام زمان (عج) در جبهه‌ها . انتظار عاشورایی . انتظار و چشم انداز آینده . انتظار و سازندگی اجتماعی . انصار و یاران منجی موعود . او هم از من انتظار دارد . برکت انتظار شکوفایی . جنبش وبلاگی . جنبش وبلاگی مبارزه با نسل کشی در میانمار . جهانی سازی مهدوی و مخالفانش . چگونگى غیبت امام زمان (ع) . چهل حدیث گهربار منتخب . حالا میانمار، ضجه‌ای آشنا می‌زند . حضرت مهدی ـ علیه السلام . حضرت مهدى (عجّ) در نگاه سبط اکبر(ع) . حکومت آینده‌ی جهان .
» آرشیو مطالب
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
تیر 91
دی 89
اسفند 88
تیر 88
خرداد 88
اردیبهشت 88
فروردین 88
مرداد 91

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عاشق آسمونی
حقیقت در دنیای مجازی
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
آزاد
دل نوشته ها
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
سایت تبیان
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند)
ماهساچ
•°•°•دختـــــــــــرونه هـــای خاص مــــــــــــن•°•°•
چانه
قران
پوشاک مردانه و زنانه، لباس های روز آقایان و خانم ها
کارواش خانگی همه کاره جت مینی
هسته گیر آلبالو
سیب خیال
آنلاین گلچین
خرید آنلاین=تخفیف
اسپایکا
میرسالار
سورپرایز
برلیان
****شهرستان بجنورد****
مشاور
بامیلو
روانشناسی آیناز
وبلاگ بایدهلو باشد
سلحشوران
یادداشتها و برداشتها
farzad almasi
.: شهر عشق :.
جهاد ادامه دارد...
سامع سوم
عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان
ابـــــــــــــــــــــــــــــــــــــرار
گیاهان دارویی
مدرسه ابتدایی پسرانه غیر دولتی امام هادی (ع) سبزوار
مجموعه بیانات رهبر معظم
منتظر شما
فروش نرم افزار آموزشی و راهنمای تحصیل و تست زن
عمو همه چی دان
فتو بلاگ
پرسش مهر
ســـــــــرزمـــــــیـــن آهــــــن
کارون
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
نوری چایی_بیجار
روان شناسی psycology
تبادل نظر
وای ندیدید شما ا!!!!!!!

مجموعه مقالات رایانه MOGHALAT COMPUTER
چرا اینجوری؟
عدالت جویان نسل بیدار
مقالات روان شناسی
کودکان استثنایی
جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32- Kaspersky - Avira
یوزر آنتی ویروس و مسابقات تبیان و راسخون و قرآنی
شناختی
روان شناسی کودکان استثنایی
عشق سرخ
نور الهی
مذهب عشق
حجت الاسلام و المسلمین استاد عبدالکریم عابدینی
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
حفاظ
روان شناسی و اتیسم
گوناگون و زیبا
زندگی یعنی فریناز
عکس
حیاتی تازه
* امام مبین *
کتابخانه دیجیتال روانشناسی
جنبش قطره سرگشته
پایگاه اطلاع رسانی قاین نیوز
دکتر علی حاجی ستوده
کتاب الکترونیکی
کافه تـــــــــرانزیت
کشکول
روان شناسی
جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32- Kaspersky - Avira
انا مجنون الحسین
عوامل پیشرفت ،راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟ عکس جالب
مریم
mled.parsiblog.com
اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
حـــقـیــقـت کده
.: بادکنک سبز :.
نحن اقرب من حبل الورید
اگه احمدی نژاد 50 کیلو وزن داره 45 کیلوش جیگره
دکتر علی حاجی ستوده
فرزندان افغانستان
طوفان در پرانتز
عکس پرنسس خشگله
پرسش مهر 10
پارس دانلود
سوپر لینکستان لیندا
هر چی که بخواهی هست
مقالات اختلالات رفتاری و روانی...
آرامش و اختلالات و مشکلات
جکستان . عکاسخانه
راهی دیار عشق
نرم افزار زبان های خارجی انگلیسی آلمانی فرانسوی عربی اسپانیایی
جستجو کردی نبود کلیک کن اینجا هست؟!!!!
کلاهبردران، معرفی کلاهبرداران و شیادان و شگردها و شماره تلفن شان
فرهنگی وهنری ودانشجویی ودوست یابی وتجاری واقتصادی وعلمی وشعر
فانوس
در تمنای وصال
مشاوره و مقالات روانشناسی
عکس و پیامک و دانلود بازی و نرم افزار
دل بارانی
فیلم، کارتون، سریال، موسیقی، پاپ، ایرانی
نرم افزارهای، مالی، اداری حسابداری، انبارداری،
لوازم بهداشتی آرایشی،عطر ، آدکلن ، لوازم لاغری و کرم
نرم افزارهای، بازی، سرگرمی،حادثه ای، اتومبیلرانی،فکری، ورزشی
هتل دانلود
سکوت نیمه شب
کالای بیستِ بیست در فروشگاه بیست وای بیست
کوچک های بزرگ
دهکده مجازی ...
دختر غریب ، پایگاه عکس های جدید
سانسور سریال افسانه جومونگ
گرانترین فروشگاه، بهترین خرید بهترین یادگاری
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
چگونه خدمتگذار خوبی باشیم
رویای معین
عکاسخانه
عکس های توپ گلها همه آفتاب گردانند
آرامش و مشکلات زندگی ؟؟؟؟
پیچیدگی سکوت
متفاوت
دستنوشته های بی بی ریحانه
**** نـو ر و ز*****
فرهنگی هنری، عکس، مدل لباس، مانتو، ژاکت، سارافون دخترانه و زنانه
روان شناسی
جای دستمال کاغذی ماشین
هایپرمارکت
نمونه سوالات دروس پیش دانشگاهی و متوسطه کلیه رشته ها
چالش
پد ضد عرق Underarm shild
بیتوته
آموزش ساخت جعبه هدیه، آموزش گل سازی، گل بلندر
شمع سازی و چشم های متحرک زیبا و فانتزی
روان شناسی مثبت گرا
دیجی فروش
دیجی مارکت
با یِ لبخند ملیح
رومیزی ترمه گل
جغجغه‌
دیجی بازار
گل بهشتی
دیجی بازار
از ماست که برماست
سایت مشاوره بهترین تمبرهای جهان دکترسخنیdr.sokhani stamp
تاپروانه شدن"""
روان شناسی * 心理学 * psychology
ما تا آخرایستاده ایم

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان













طراح قالب